Wednesday, March 2, 2011

(3A) Aku Anak Abah

Assalamualaikum w.b.t,

di dalam petang yang hening ini, aku melihat jendela luar yang cerah, setenang hatiku dan berbisik.......

"Ya Allah, Aku bersyukur diciptakan olehMU, menjadi anak ALFAN BIN MIMBAR"


teringat kata2 mak aku....


"Tak ada orang laki macam abah kamu, sanggup berkorban untuk anak2, punya baik abah kamu tu, orang lain dah goyang kaki dah bila anak masuk universiti......."


itu konklusi mak aku setelah aku kira hampir 20 tahun mereka, abah dan mak aku mengambil masa untuk mengenali hati budi masing2, alhamdulillah, mak terbuka hatinya melihat keikhlasan abah dan kemachoaannya dalam mengemudi keluarga, abah seorang yang rasional dalam tindakannya, jarang nampak dia emosi walau seteruk mana pun situasi tu, mungkin ada, mungkin dia serabut, tapi tindakannya itu selalu tepat dan kena.

dan aku sekarang tersenyum sendirian melihat hakikat ini......

dan aku bersyukur aku dilahir sebagai SYAFIQ (EFFENDI) FALIQ ALFAN


SAYA SANGAT SAYANG ABAH SAYER! :)




Dengan cucu pertama abah, Mohd. Danish bin Hairul Mubarak, circa 2003



p/s : sekarang aku perlu berguru dengan abah, macamana nak jadi sabar :)

2 comments:

  1. ok,sumpah sweet gila..i loike...anak abah,anak abah..

    * tetiba rindu kay ayah sendiri*:'(

    ReplyDelete