Saturday, August 11, 2012

Gila Jahat

kadang2 aku nak gelak bila ada kawan yang...

"bestnya kau macam ni..."

"boring la kerja aku..."

aku rasa nak gelak kuat2, sebab aku dah nampak semua tu, sebab tu aku tak sanggup go thru life macam tu.
tapi itu aku, yang pemalas, yang tak mahu ambil risiko.
yang nak jadi loser dan rasa loser gila bila tak reti cari duit sendiri.
tak reti nak cari life stabil sendiri.
banyak benda yang aku perlu bayar pada sebuah kebebasan aku untuk bergerak ke sana ke mari.
tak ada yang menguntungkan pun, cuma kepuasan sendiri
syok sendiri

apa2lah.
yang penting aku mampu tergelak kuat2 sekarang.
gila jahat kan?



p/s : untuk sedikit kebebasan yang dapat aku tangkap ini, aku bersyukur padaNYA.
masih terlalu banyak yang perlu aku lakukan untuk betul2 menjunjung jalan DIA.

No comments:

Post a Comment