Sunday, June 5, 2011

dadah gembira

kau penah rasa gembira tak dalam mimpi?
aku pernah rasa sedih
rasa mati
kadang seronok juga bila ada efek camni dalam mimpi kau
perasaan tu lebih best dari kau tengok wayang 3D
sebab ni betul2 punyer perasaan
agaknya nanti masa hadapan akan ada orang wat virtual reality yang cenggini
yang aku gelarkan dadah gembira
sebab ia bukan real
ia maya
yang kau rasa cuma sekejap
dan sekejap sangat
tau2 kau dah bangun
dan bila bangun kau rasa "alamak, mimpi rupanya, adoi~~"
aku pun macam tu
yang sakit hati tu bila kau mimpi orang yang takder kena mengena langsung dengan idup kau
ada lah, cuma bukan dewasa ini
budak sekolah aku lak tu
budak kelas sebelah plak tu
seorang wanita, yang aku rasa sepanjang umur aku 23 tahun ni, rasanya beberapa patah jer ayat yang aku cakap kat dia, sebab dia penyenyap, dan tak pernah rasanya ada apa2 perkaitan dengan idup aku,
kalau aku watak utama dalam filem, dier kire extra yang sangat extra lah, macam tu lah gambarannya
kenapa dia muncul dalam mimpi aku, aku pun tak tahu
tahu2 pulak bila dramanya begini....



dia : aku mengandung.....
aku : ha? abes tu saper yang nak jaga? kau tak nak cari suami?
dia : kaulah, tapi takkan kau nak jadi suami aku...
aku : eh, boleh jer, kalau kau sudi.... 

dan drama ni berakhir dengan muka dia yang aku hafal dari sekolah dan tak pernah tahu perubahan dewasanya, sebab macam aku cakap tadi, dia memang takder kena mengena dengan idup ak,camner memori aku leh keluarkan muka dia masa aku tengah tido pun aku tak tahu, menyebabkan aku berperasaan bercampur baur, ah, mainan tidur jer, usah ler dipikir2 sangat...


p/s : mimpi, kekallah sebagai mimpi, jangan pandai2 nak jadi realiti, sebab aku benci begitu...

3 comments: