Saturday, May 12, 2012

Tua

aku tengok video2 dalam page smosh, dan aku menangis. selalu aku ketawa. nak tahu kenapa?

http://www.smosh.com/smosh-pit/videos/6-best-old-people-videos-youtube

mungkin sebab aku rindu opah, aku rindu atuk, sebab aku membesar dengan diorang, tidur dengan diorang, pagi petang siang malam aku hidu bau bilik yang berbau ubat, campur minyak angin, minyak zaitun, aku bergaduh dengan diorang, aku buat diorang nangis, tapi at the end of their lives, atuk aku tak sempat ada tengok pengebumian dier. opah aku sempat, dan aku tanamkan skali jenazah dia, mak tak bagi sangat anak2 dier yang lain dekat dengan jenazah opah sebab takut ada gangguan makhluk halus, tapi tak, pegi mampus dengan semua tu, aku nak berada dengan diorang buat kali terakhir, atas apa yang diorang pernah wat kat aku, bantu aku dalam proses aku nak jadi manusia, itu adalah satu2nya khidmat aku, yang boleh aku balaskan kat diorang.

moga semua nenek moyang aku masuk syurga dan diampunkan dosa mereka.
dan ya, aku rindu.
aku rindu opah.

No comments:

Post a Comment