Thursday, March 29, 2012

Cerita orang yang tak mahu jadi minyak.

A : hello
B : ya?
A : saya dari petronas chemical.
B : ok.
A : saya dah tengok CV awak, saya nak tanya, awak nak kejer platform atau tak kisah?
B : er....tak kisah.
A : ooo, ok...awak sekarang buat aper?
B : er...saya tengah sambung belajar.
A : part time ke full time?
B : full time. dekat UM.
A : oooo, habis tu macamana ye?
B : ooo, saya dulu masa interview mintak performing arts.
A : oooo, tak incline ke technical langsung la ni?
B : ha ah.
A : ok, ok...


(perbualan talian tamat)


abam jurumekap : eh, bukan PPAG dah nak tutup ke?
B : tu maknanya aku tak nak la tu.


p/s : aku rasa banyak kawan2 sekelas aku yang perlukan placement di Petronas, dan adalah satu dosa untuk aku menerimanya dalam keadaan aku tak minat langsung nak kejer dengan Petronas. berikan pada mereka, itu hak mereka.


UTP gagal menghasilkan graduan yang berjaya?
salah.
think again.
aku berterima kasih kepada UTP yang melahirkan aku.

No comments:

Post a Comment