Tuesday, April 24, 2012

Ah. Lantaklah.

hari ni aku 'mengamuk' dalam fb dengan menyindir kaw2 dekat bebudak TTS (well, it was directly to them pun), aku sayang TTS, tapi tu masalahnya bebudak ni dah makin tak berminat nak buat teater, aku nak buat macamner kalau dah bukan minat diorang, tapi yang aku hangin adalah bila ada statement macam ni...

"eh, seronok nak buat bangsawan, nak buat bangsawan lah, jom buat bangsawan?"

eh kau ingat senang?
never been in a big production as in bangsawan before, masa bebudak ni buat, aku takder, tengah intern, dan syiok berchenta2 lagi, tapi hey...

tak cukup orang.
tak ada yang betul2 komited.

are seriously going to do bangsawan?

ok, mungkin aku terlebih paranoid, tapi are you sure?

untuk buat simple show macam bundle show yang BI ni pun tak ramai yang komited untuk datang training (even hujung minggu), tambah plak lagi nak buat show bangsawan yang kerjanya tersangatlah banyak.

dan skang doc nak letak jawatan sebagai advisor. dan bila aku cakap.

"doc nak TTS mati sendiri ke?"
doc jawab.

"pandai pun kau."

sekarang bebudak ni nak buat bangsawan, aku tak tau sebab nak hype ke aper ke, tapi kalau betul2 nak buat teater, cukuplah buat teater skrip baru dan tour kat KL dan tempat2 lain. tak perlu besar2 pun, buat biasa2 dah la, yang penting kerja mantap dan usaha ada. kalau nak harapkan idea jer gempak, orang yang nak buat takder, aku rasa, toksah la, banyak kerja lagi yang boleh dibuat selain dari tu.

jangan cakap aku tak sayang TTS, aku sayang.
mungkin kau tak paham sayang aku macamna, tu jer.

mungkin lepas status tu ada cakap2 tentang aku dalam TTS.
mungkin ada yang tak gemar.
tapi bagi bebudak TTS yang tahu akan wujudnya post ni, tolong sampaikan amanat2 aku.
AKU SAYANG TTS, dan AKU SAYANG BEBUDAK TTS.
IF YOU LOVE TTS, THEN SHOW ME THE EFFORT, THE RESULT.

kalau TTS mati.
heh.
aku dah agak dah pun ending tu.

No comments:

Post a Comment