Tuesday, April 3, 2012

Kali kedua?

A : hello, saya dari petronas chemical, ni encik syafiq ya?
B : (oh what the crap, aku patut tak yah nak telefon tadi) ya.
A : saya nak tanya, encik syafiq sekarang bekerja ke?
B : er...ya, saya kerja part time.
A : kerja part time tu kerja part time permanent ke part time yang part time?
B : (WTF? am i not clear enough? oh well) er... part time, sebab saya tengah sambung belajar sekarang.
A : oh ye ke? master ye? dekat mana?
B : dekat UM.
A : oooo, sebab HR recommend, encik syafiq memang tak berminat ke?
B : saya sekarang ni tak berminat nak kerja engineering.
A : ooo, kalau bukan engineering?
B : (crap, why now? do i need to be straight again?) er...boleh...sebab sekarang ni saya lebih kepada performance art, sebab saya amek master in performance art in drama.
A : ooooo, so syafiq rasa tak ada relevant la macam tu?
B : ha ah.
A : ok ok ok, terima kasih ya.

- aku bertanya pada diri, apa aku ni valueble cam lahanat sangat ke sampai diorang tak nak lepaskan aku? atau sememangnya petronas perlukan ramai pekerja disaat ni? kalau korang tak tutup PPAG, dan ada group untuk manage benda2 macam tu, then yes, i am willing to serve Petronas, kalau tak, aku terpaksa tolak, but thanx for the attention, i really appreciate it, just give the opportunity to someone else, banyak kawan2 aku yang hebat2 even tak dipanggil ke interview, padahal aku rasa aku sux gila masa interivew dengan petronas aritu, panggil la balik Iraways Perosak tu, ada baiknya dari tepon aku dua tiga kali untuk benda yang sama.

(T____T)

No comments:

Post a Comment