Tuesday, January 18, 2011

Sang Seni

melihat awan2 kumolonimbus itu

bagaikan memanggil2 aku untuk bersama mereka

terutama awan yang dihujung sana yang gelap sedikit

berapa banyak kuantiti titisan air dalam badannya?

maka perlulah diintegrasikan psikologi/kaunseling dalam diri sang seni, bagi memahami apa erti2nya semua itu

kalau kita buat piece untuk rakyat mengapa tidak diselami jiwa mereka dengan cara yang betul?

maka aku berjanji dengan diri aku, takkan aku letak ketepi suara hati mereka

tak kisahlah aku buat lagu ke, skrip teater, mime piece, atau apa2 saja yang berkaitan dengan seni

mungkin akan dicaci mereka nanti, tapi biasalah, kesakitan memahami itu adalah proses komunikasi manusia

renunglah balik ke awan, dan pandang tepat

mungkin ini tugas aku di bumi Allah ini......

dan aku bersyukur dengan kurniaanMU ya Rabb

maka  berikan aku sedikit kekuatan untuk betul2 mencintaiMU pula :')


aku nak buat header ni, tapi tak reti lah, aiyoooooo

2 comments:

  1. masih tak faham..

    kenapa dalam banyak2 jenis awan..

    awan kumulus nimbus jugak yang menjadi pilihan dalam karangan kebanyakan anak seni yang aku baca~

    ReplyDelete