Sunday, February 20, 2011

Saya (HATI) UiTM Merbok lah Part 2

bersambung..........


pas show malam tu, kitorang wat kojo giler, menapak sat gi kedai burger depan umah homestay, acap dengan berkain pelikat nyer menapak bersama kitorang, ho ho ho ho, giler kelaka, aku dengan ayie order burger oblong double special, tapi burger oblong dah habis la plak dagingnya, maka.....

"takperlah, SEFA, ko amek la burger oblong double tu, aku tak makan banyak sangat..."


ho ho ho, tu pun selepas dah blur banyak kali tak tawu saper nak amek yang double special tu, last skali ayie kasi aku, ho ho ho, aku semenjak dua menjak ni suker melantak bebanyak, tapi pastu aku makan sket la, biasalah diet harimau aku memang macam tu dari dulu lagi, cumer masa nak show dan trening2 ni, supper aku dengan makanan yang membumbung memang banyak la ya amat.

pas tunggu burger yang dipesan, dengan buza nyer, dengan bunkface nyer, dengan najmi, hissam, ramai2 jalan2 cari air, sebab ada yang ngadu tak sedap plak melantak burger yang sedap begitu takder air, pastu dengan comelnyer masing2 bergerak sekali cari restoran yang berhampiran, acap yang berkain pelikat serius nampak comel berjalan bersama, pastu dah sampai, melantaklah kami dengan burger2 yang ada, giler serius, aku sorang jer yang struggle nak makan, sebab memang heaven burger oblong dier, jadi terpaksa la makan satu2, roti dulu, daging dulu, pastu roti bawah plak, adoi adoi adoi,  ho ho ho ho, dah habis kami pun baliklah ke homestay, gilos, kul tiga dah pastu, maka kami pun tido lah, aiyak! tempat dah macam takder dah untuk tido, last2 diadakan gak tempat tersebut, dalam keadaan separuh tersepit, aku pun tidolah skali dengan acap dengan ayie, dan juger hisham budak baru tu, gilo budak nih, leh rela plak tido atas meja depan laptop dari tido kat bawah, tu pun dah suh dier tido kat bawah dah, pagi tu dier tido balik kat atas, ish2.......

"ayie, bangun ayie........" (wat sore pompuan)




doc dengan sangat intimatenyer menggerakkan ayie yang sedang tido, masa tu aku dah sembahyang subuh dah awal2, magik plak aku leh bangun dalam keadaan yang sangat memenatkan malam sebelum tu, tup tap, tup tap....


"uih, dah ader komen dah kat dalam FB...."


takder saper yang cakap tapi sajer je nak menunjukkan situasi masa tu, berbekalkan broadband hisham budak baru, maka FB TTS diterjah, wow, dah ader 2 komen masa tu.....




ho ho ho, ni beberapa hari yang sudah aku amek, bukan ler masa terjumper 2 komen tu, tapi memang ni first time TTS nyer show, komen lepas tu penuh satu page, memang support yang sangat2 best dari UiTM merbok...


"jatuh cinta sama kurap dengan gagak...."


aiyak, first time dapat komen sebegitu dari penonton, aku pun tersipu2 malu keseorangan, ayie macam bese jer, dier pun segan gak tu, cumer aku lah yang terlebih sket, sebab jarang dapat perhatian yang sebegitu rupa dari penonton,  ho ho ho ho, alhamdulillah, aku seronok sangat2 biler penonton2 seronok dengan watak aku yang aku mainkan, dengan teater yang dipentaskan, mana tak seronok bila penonton berpuas hati kan?

pagi tu macam bese lah, dah tido kul 3 pagi pas show, konpem2 pas subuh tido balik kan? nak amek tenaga katanya, padahal bukan aku yang drive balik ke perak, ho ho ho ho, dalam kul 11 macam tu, kitorang keluar, tapi bukanlah semua, mana yang ader jer, ader yang dah makan dah pagi tu, melahap roti canai, ader yang dah makan, pastu tido balik, kui3......

so yang keluar masa tu hanyalah aku, acap, buza, ammar, pompuan plak diikuti dengan hasomy, atul dan nuzul, biler dah sampai kedai, roti canai dah habis, so aku tak ingat saper, tapi mostly pompuan2 amek nasik, alang2 dah lapau ya amat kan.

pasangan romantis (baju kaler samer) on the way nak balik masa kitorang baru nak bertolak gi makan, dari kiri timmy dan najmi

Joe Jambul Buza dengan 2 orang bini dier, nuzul (kiri) dan hasomy (kanan) 


macam ni la gayer mat thrasher gi breakfast, kui3......perhatikan baju slayer yang gua baru beli nih


tup tup tup dah pun nak dekat pukul 12, setelah diperambat semua jantan2 bujang nih untuk ke bilik air oleh doc, makanya kami pun dengan segera mandi, oh ya,aku dah mandi awal dah masa nih, yang selebihnya la tu yang tak mandi, mungkin geng2 yang tak gi breakfast tadi, kui3....

masa ni semua dah tertanya2, 

"nak gi mana pasni?"
"air terjun"
"lubuk tupah"
"oi, situ tempat tak elok tu.."
"weh, kiter bukan nak rakam 3gp"
"aha, lagi bagus rakam 3gp, asek wat filem pendek tak jadi2 jer"
"bukan lah, tak elok sebab situ ada kes virus kencing tikus"
"mak aih, hutan2 macam tu pun ader kencing tikus ke?"
"bala tuhan nak bagi ler tu, banyak sangat buat maksiat"
"alahai skang ni nak gi mana nih?"


"AHA! APA KATA KITA GI MAKAN IKAN BAWAL KAT JURU? SEDAP BAWAL KAT SANA!"
che mad bagi cadangan, doc mula buat muker pelik dah. maka perjalanan yang beberapa jam tu, maka sampailah kami ke juru, ops, sebelum tu, aku hampir2 terlupa nak bawak balik henpon aku, tertinggal kat umah sana, naseb baik teringat, masuk balik homestay dan amek, biler dah masuk ayie plak cakap....

"alamak, bantal angin aku tertinggal lah, ah takperlah, murah jer tu...."
"bantal kelab kembara ke?" tanya aku
"ha ah..."

teringat plak aku si ayie gi tiup bantal2 tu sebelum tido semalam, nampak sangat comel, ho ho ho ho.....

"konpem ke sini best?" tanya doc
"sini kira nombor dua lah, nombor satu tempat lain...." jawab che mad
"......." tensi doc


lepastu apa lagi, mula lah aksi2 yang menggiurkan, melapah, mengorek, memotong, menghirup, makanan2 yang ada masa tu, aku pun tak paham gak aper yang bestnyer ikan bawal tu, sebab ikan bawal tu ikan bawal goreng jer pun, bukan masak aper2, tapi timmy leh cakap ikan bawal tu ader pedas2 sket, eh,biar betul mungkin pasal sambal kot, eh tak, dier cakap memang bawal tu pedas, mak aih, terkejut gak aku.


"ye cik puan, sayer tolong tuangkan ye" ujar doc
"cepat la sket, tuang air pun lambat sangat ke?" balas atul
"hamba bangang puan" balas doc lagi


mira tengah nak memikir aper la yang dier nak sembangkan lagi pasni, anis dengan hasomy tak tau tengok aper 


memang tak sabau dah budak dua ekoq ni




Ayie dengan comelnyer tengah ketensenan "apahai? apa yang bestnya ikan bawal ni? aper yang bestnyaaaaaa????" 


GG dengan Farah yang post dengan seksi, aouuuuuuuuiiii "uols merempan la puas2, yang penting pose mesti stail maut ala2 tyra banks ye?" 



selepas masing2 kenyang dan ketensionan dengan ikan bawal terbaik nombor dua oleh che mad ni, masing2 pun pulang lah, tetapi, jika che mad berada dalam rombongan, sudah pastilah perjalanan takkan terhenti begitu sahaja, mampuih, kalau tour sem depan dari penang - KL - Johor, memang beribu2 kali berhenti lah nanti dibuatnyer. Tapi keter doc dengan hasomy semua balik awal, sebab masing2 ada hal.

muka kanak2 riang sebelum ditahan dek abang polis macho, ho ho ho, sapa suruh bawak keter pink yang hot sangat kan? :P



dimana budak2 yang lain singgah? tentulah ke taiping! bantai plak rojak dengan cendol, pergh, gilos diorang nih, perut gajah tui, ho ho ho ho.....



entah hutan banat mana lah diorang redah 


 bila kau sorang jer manusia dengan melelahkan badan dalam keter, dikelilingi manusia abnormal, macam ni lah jadinya, ho ho ho ho, dari kiri ammar, acap dan bunkface



takpa2, kali ni hari sabtu, tak kena tangkap dengan mak gad sebab tak semayang jumaat, ho ho ho ho




oleh kerana hari masih muda, dan esoknya pulak ahad, malam tu ader plak wat idea giler, GI KAROK!!!!!!!! pergh, dah la melalut kat lumut plak tu, giler jauh, sedikit hampa, sebab takleh nak mengarut sampai 3 jam, dapat dalam sejam setengah jer macam tu, adeh, padahal ingatkan malam tu nak kasi penat ya amat sampai pitam ho ho ho ho, macam2 lagu lah keluar masa tu, naseb tak keluar lagu negaraku jer macam karok dengan budak2 ni dulu, ho ho ho ho, since ni kali kedua aku gi karok dengan budak2 TTS, terasa sweet sket la kan, disamping menghilangkan stress dalam badan, terharu plak biler si najmi cakap...

"suara SEFA sedap......"

dan satu lagi

"kalau SEFA pun ikut, aku pun ikut la...."

mekasih, terasa diri dihargai sesangat, ho ho ho ho....

walaupun sedikit hampa, sebab tak banyak lagu, tapi oklah, kitorang masih lagi puas, pas habis karok, melalut gi McD lak, aiyo, aku nih pantang sket jumper McD, jarang sesangat aku makan sana, tapi nak respek member2, aku makan gak la saner, walhal aku tak braper suker sangat ejen2 yahud nih, leh plak sebelum nak bertolak tu, ader segerombolan muda mudi maner ntah, yang bercampur laki pompuan, skali aku plak kena ngorat masa nak stat enjen kereta, ader awek lambai kat aku, pergh, pantang aku siot kena ngorat, tambah plak tengah pakai baju slayer lagi masa tu, giler ah, bertambah2 la aku hangin, tak ganas siot, sier2 jer aku pakai baju ni, gua mat thrash ok, jangan ngorat gua tau! kalau tak, gua thrash paler hotak lu, kui3......


aku dengan mengantuknyer, pas balik McD, drive bebudak ni balik, dengan harapan, takder la jumper mender2 yang menakutkan kat tengah jalan tu, ammar, buza dengan najmi sumer dah terlentang kat belakang keter, ammar plak pas nih, dier kena decide, nak gi teluk batik ke nak gi selangor, gilos, tak penat ke si ammar ni? patut la lapa jer kejernyer, ho ho ho ho, pas balik aku pun tup tap tup tap, sambung berkomunikasi dengan DIA dan main tenet jap, pas subuh aku tidoq, dan hari2 selepas itu adalah hari yang menggembirakan buat aku, kerana?


BUDAK2! UITM MERBOK MEMANG SANGAT2! AWESOME! SEBAB TAK PERNAH DALAM SEJARAH HIDUP AKU YANG PENONTON SANGAT MENGGILAKAN PERSEMBAHAN DARI KAMI! TAK TERUCAP DAN TAKLEH NAK DESCRIBE MACAMNER PERASAAN AKU NIH, YANG PENTING AKU NAK CAKAP, SANGAT2 SAYANG KAT KORANG, DAN KALAU BOLEH NAK PERFORM DEPAN KORANG LAGI LAH PASNI! MOGA BERJUMPER LAGI PENONTON2! YANG AWESOME DARI UITM MERBOK!




TEKNIKAL KREW YANG AWESOME! DARI KIRI FIRST ROW ATAS : PETO, GG DAN HAIKAL, SECOND ROW BAWAH, DARI KIRI : HISHAM, ACAP, TIRAH, DAN MEKOT (PENGADIL BIDAN TERJUN DAN JURU GAMBAR MALAM TU)




TIRAH DENGAN GAYA RIMAUNYA (JANGAN MARAH AKU PETO LETAK GAMBA DIER, HOHO HOHOHO)


dua orang budak nakal amek gamba dengan peminat, si kurap dengan si gagak 


BERSAMA KREW2 LAW FIESTA 2011 YANG SANGAT2 AWESOME LAH! :P




TIMER KASIH PADA SEMUA KREW2 MAHKAMAH LORONG, YE, SAYA JUGA SANGAT SAYANGKAN KAMU SEMUA SANGAT2! WALAUPUN SEMUA KEPALA SENGET2 BELAKA MACAM AKU GAK,  :P WE DID IT AWESOMELY ALHAMDULILLAH........



3 comments:

  1. nice one!!! good job sefa :)

    seronoknyeee aku tengok
    bile nak buat kat jb weyh!!
    aku nak pi tengokkkkk!!!! :)

    ReplyDelete
  2. insyaallah, sem depan nak rancang wat kat penang - KL - Johor, kat johor nak try wat kat UTM, mintak2 dapat lah bajet sket dari kementerian, takut juger banyak travel, belanja besar :)

    ReplyDelete