Monday, August 22, 2011

Lonely Soldier Boy

aku tak berapa gemar sangat hujan, serius, aku bukan brit-rock nyer type, takat the beatles tu aku layan lagi, pas2 tu aku tak berapa dengar dah, oasis aperkemender tu, muse leh la lagi, tu pun album2 baru ni aku tak berapa gemar sebab dier banyak eksperimental dengan muzik dier, bahaya kalau main2 eksperimen ni, boleh jadi berjaya dan boleh jadi gagal.

aper2 pun aku respek kat hujan sebab berjaya cover dan letak lagu 'lonely soldier boy' dalam album diorang, sebab apa? lagu ni adalah lagu legend bebudak yang menonton anime mospeada, wah, mospeada tu sama taraf gak dengan macross, kalau tak, macamner diorang leh bergabung dengan macross universe untuk siri gabungan robotech? nah, hamek kau. semua tak paham kan?

aper2 pun, aku bagi thumbs up untuk cover ni, ni membuatkan aku dengan adik aku macam nak cover beberapa lagu2 anime, games yang dah lamer kitorang berusaha, antaranya

1.Keluang man (serius kalau bawak laju2, style crossover thrash, sedap kot)
2.megaman (kau try dengan lagu2 dalam game dier, semua best kot!)
3.opening saint seiya (pegasus seiya, sedap gak yang ni)
4.heart of madness (opening hokuto no ken, atau fist of the north star, atau pencak nujum - komik yang dipublish kat mesia, kau kena tengok citer nih, yang penuh gore dan atatatatatatatatatatatatatatatatatatatata)


dan beberapa lagi lah lagu2 yang tak dapat aku ingat kat sini, tapi memang nak cover.

nah, aper kata korang dengar lagu lonely soldier boy versi asal dan cover oleh hujan.


versi asal



cover oleh hujan



aku pasan lagu nih masa duk dalam keter time kat KL, untuk urusan mime, aku pelik, bunyi sore hujan, tapi riff intro dier bukan stail hujan, aku tahu, sebab intro tu stail rock 80 an, aper2 pun harap korang enjoy.

p/s : semua lelaki lonely soldier boy!

3 comments:

  1. Guess that explains why the Hujan cover got that bit of J-rock feel to it...

    Otokowa daremo Lonely Soldier Boy!!!

    ReplyDelete
  2. sumpah tak faham. lagu ni nice. tapi aku kenal Soulja Boy je.

    ReplyDelete