Wednesday, December 29, 2010

Hero

Assalamualaikum w.b.t,

kadang2 aku nak jadi ni


atatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatatata (kau kiralah braper banyak)

atau pun jadi ni


oh bukan doc samson, she-hulk, fantastic four atau spider-man, tapi HULK

HULK SMAAAAAASHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

oh bukan sebab nak jahanamkan harta benda awam, apertah lagi wat nak bunuh orang, bukan2......

tapi sebab nak selamat kan yang ni

atau yang ni

atau ni juger



atau pun yang ni


yang ni dah semestinya... :)

cik su cik sayer masa baru lahir :)

 ha ha ha ha, yang ni wajib ya?

 dari kiri : badudu, danish (ader macam muker aku tak budak ni? :P )

tapi takperlah, aku patut target jadi macam ni ja nanti.... :)

Alfan bin Mimbar, hero aku sepanjang zaman, aka bapak aku! :) comel kan diorang berdua ni? :P
masa ni baru balik umrah si budak danish ni tak ikut, tapi kami belikan baju untuk dier je, sonok dier pakai baju ni, :P


kenapa aku nak jadi hero?
aku nak serap semua kesakitan dunia samada yang nampak atau tidak
aku nak tarik segala kebencian
aku nak tarik segala akar permusuhan
aku nak cabut segala sumbu kemusnahan
biar yang ada cuma ada perasaan cinta kepada alam, binatang, dan DIA tuhanku, tuhanmu, Allah SWT

tapi itu tugas sukar, dan bukan tugas seorang hero, tetapi tugas hero2 yang lain juga, sepertimana yang telah dimulakan oleh nabi2 dan rasul2 terdahulu dan diakhiri dengan tugas Muhammad bin Abdullah, Rasulullah SAW (siler selawat ke atas baginda ya?) dan disambung oleh para sahabat, tabi'in, tabi' tabi'in dan seterusnya.... :)


maka, dunia, ceritakan kesakitanmu padaku, biar aku serap semuanya
ketika nafas masih lagi ada dalam diri ini

:)

p/s : jangan lupa juga pada tempat abadi kita - akhirat!



nah, tengok video yang comel ini, aku seprais tengok ending dier, muzik video dari band post - grunge yang aku minat, foo fighters dengan lagu my hero! (tepuk tepuk)

2 comments:

  1. haha.... selalu sangat danish tu wat gaya takleh blah.. sebijik macam ko masa kecik. patutlah mak dia pun selalu tersasul panggil ko 'gadek'.

    ReplyDelete
  2. eh...panggil ko plak.. mak dia tersasul panggil dia tu 'gadek'.

    ReplyDelete