Sunday, December 19, 2010

Kereta atau Hantaran?

Assalamualaikum w.b.t,

hari ni mak ayah aku jenuh pujuk aku suh beli keter, ngajak aku gi keluar tengok keter la aper la, malas aku, bukan target aku skang nak beli keter, habiskan kumpul duit untuk hantaran kawen, ya, aku akui, memang takder calon lagi, tapi buatnyer calon aku dah jumper, kan senang tak perlu terkial2?

target aku skang 20 K, tapi target masa habis belajar, kalau dapat hampir 10 K pun dah cukup bagus, tinggal lagi separuh, aku cuber dapatkan masa kerja nanti, dengan betul2 ikat perut, dapat bertahan 10 bulan jadilah, sebulan 1 K, begitulah plan aku, kalau tak jadi tak pa, mungkin Allah lebih tahu yang terbaik kan? :)


bukan apa, tujuan aku nak kumpul duit dulu, adalah tak nak bapak aku nanti susah2 jer cover duit kenduri, kalau boleh, biarlah duit kenduri pun aku cover, perjalanan pun samer gak, buatnyer nanti bakal bini aku duk kat terengganu ke, pahang ke, kelantan ke, perlis ke, mana la tahu kan? jadi kena lah bersedia, at least biler dah tiba masanya, tak perlulah bapak aku mengeluh2 dapat orang jauh la aper lah, sebab aku dah cover semua duit, dan tak nyusahkan dier, kalau dier nak mengeluh gak, riso gak, aku leh buat aper, tapi yang pasti, jarak tu, bukan satu masalah bagi aku, lantak lah dapat bini orang jepun skali pun (berangan) aku rasa takder masalah, cumer tinggal sanggup atau tak jer nak mengadap kesukaran tu, dan aku pasti itu yang mak ayah aku risau kan........


abang aku, yang, plak duk nyokong2, beli keter lah, beli keter lah, aku pun naik fed up gak tadi, tapi kalau buat muka toya, diam jer, lamer2 diorang diam juger, sampai biler nak cakap mender macam tu kan? ho ho ho ho....


tambah skang plak aku nak sambung blaja ke UM, masters in drama, tak tau ler leh dapat atau tak, tapi aku harap, leh buat part time sambil2 nak blaja tu kan, lagilah lambat aku nak kumpul duit untuk hantaran, jadi tu sebab aku kena kumpul at least separuh dari total yang aku perlukan, supaya tak lah nanti terkejar2, biler dah jumper calon, esok pun aku leh terus nikah, kui3........benda baik, takleh nak dilambat2kan, tul tak? :)


kalau dah ader bajet nak beli keter pun, biarlah keter kancil jer, nak besar sket, biarlah saga atau iswara, yang range dalam 9-5 K sebijik, senang , tak yah hutang lelamer, in fact, kalau nak kumpul dulu duit untuk beli keter pun bagus juger, tak yah ler nanti hutang2, kang bayar bunga, dah bayar riba, haram tu, ho ho ho ho.......


aku harap biarlah berkeluarga nanti, aku masih bersederhana, macam abah gak, tak mahu rumah 2 tingkat, keter 8 bijik, aku tak nak, sebab semua tu patutnyer leh bagi kat anak2 yatim, fakir miskin, buat aper nak lebih dari yang sepatutnyer kan?


sayangku, awal2 kawen nanti ni jer lah keter kiter ye? nanti dah masuk anak sepuluh nanti, barulah tukar yang besar, lori pun abang belikan tau, kiter bersederhana lah ye sayangku? :) lagipun kan nampak comel tau bawak keter ni berdua dua, heee......



Kenen

mak ayah aku dah stat kenen2kan balik dengan anak orang lain, aduhai, bukan aku tak nak, leh jer, takder hal, tapi tak best la kan? tak adventure la macam tu, lagipun aku tak nak nyusahkan mak ayah aku, dah cukup2 ler kecik2 nyusahkan diorang takkan dah besar, cari jodoh pun nak mintak mak abah gak, dan diorang anggap kawen ni macam orang dulu gak, leh jer tak bercinta, aduh, bukan aku tak nak macam tu, leh jer, cumer bagi aku, aku memerlukan pengalaman tu untuk anak2 aku nanti, kalau aku ader pengalaman, senang la aku nak sembang dengan diorang nanti, kalau tak nanti macamner?

jerit perih, biar aku sendiri tanggung, biar aku belajar sumthing dari perjalanan ni, lagipun aku dah janji dengan dua orang abang aku yang aku akan kawen dengan pilihan aku sendiri, dan usaha aku sendiri, bukan atas cadangan mak abah, (tapi kalau dengan anak cikgu azimah tu leh jer kan, tu kire pilihan aku gak la kan? sebab aku main politik sket, kui3, berangan la lu beb, ho ho ho ho)



nanti kalau hantaran, jangan ler awak letak sampai 99 999 ye? at least dalam 15 K, larat le sayer lagi, ho ho ho, bersederhana ya sayangku?

1 comment:

  1. pasal tu la kalo kakde balik kampung, tido siang malam berjaga. ish.. anak cikgu tu jugak jadi pilihan. nanti berebut dgn kawan ko plak

    ReplyDelete