Friday, December 31, 2010

New Year?







Assalamualaikum w.b.t,

apa significant tahun baru pada aku?

ntah, takder aper2, bagi aku hari esok adalah hari esok, tak kisah esoknya tahun baru ke aper ke, tapi apa yang membezakan hari esok dan hari ini adalah berkurangnya sehari untuk kita beribadah pada DIA, tuhan kita, dan terlepasnya berbillion peluang untuk berbuat amal dan memperbaiki diri untuk DIA

komen aku pada tahun 2010?

tak ada apa2, sebab sama saja 2009 dan 2010, atau pun 1989, setahun selepas aku lahir pada 1988, iaitu ia memberikan aku peluang untuk membesar bagai sekuntum bunga ros, atau pokok kaktus, dan seharusnya tahun 2011 aku perlu cari peluang lagi untuk perbaiki diri aku, terutama dalam hal2 berkaitan dengan DIA, dan aku juga aku mempersiapkan diri aku untuk jadi bapak orang, suami orang, sebab masa mungkin tak lama lagi, mungkin juga esok aku dapat kawen free macam Ahmad Albab, siapa tahu? takdir bukan di tangan kita bukan?


maka aku kena belajar untuk jadi matang, setiap hari dan setiap masa

tahu bangun awal pagi

renung dalam hati dan cuba melihat DIA dalam hati

menangisi kerugian peluang2 hari semalam yang terlepas

dan memperbaiki diri

ah

biarkan saja semua itu berlaku

namun aku disini ingin mengajak anda semua

jadilah hamba yang lebih baik terhadap DIA

tahun yang bersilih ganti bukan alasan untuk kita bermalasan

dan tengoklah langit malam ini, bukan kerana mercunnya

tetapi kerana melihat keindahan alam milik Sang Pencipta

after all

udara yang anda sedut

tanah yang anda pijak

keluarga yang anda ada

nasi yang anda makan

tangan yang mengorek idung

bukankah itu semua nikmat dariNYA?

maka apa tunggu lagi

mari jadi lebih bertaqwa dan beriman setiap minit dan saat yang berlalu

jom?






p/s : senyum selebar suria yang memancarkan cahaya untuk hari2 esok, menangis seperti ribut yang melanda pantai untuk hari semalam yang rugi, namun sandarkan segalanya pada DIA, dan bermandilah dengan cintaNYA yang tak pernah lokek walau sedetik cuma.... :)

No comments:

Post a Comment