Sunday, December 19, 2010

Titian Perjalanan

Assalamualaikum w.b.t,


aku suker lagu2 XPDC, bagi aku, grup ni macam dah banyak makan garam, aku dapat bayangkan hidup diorang yang penuh dengan cabaran, lihat saja lagu2nya, dan liriknya, kadang2 tak terlalu indah bait2 liriknya, namun tepat dan kena dan berjiwa, begitulah jiwa2 mat2 metal ni, telus dan jujur, tepat pada sasarannya, tak terlalu sukar untuk difahami, buta bagi sesiapa yang tak mahu melihat kesenian mereka ni,




lagu yang aku nak share ni adalah antara lagu feveret aku, kata2nya tak susah nak dihayati, namun indah juga, ada separuh bercerita tentang pengalaman hidup, separuh lagi cerita cinta, satu jiwa tipikal bagi masyarakat melayu yang lembut hati dan jiwa nya dan penuh kasih sayang ini, tapi jangan lupa sandarkan cinta anda padaNYA ya? :)

aku harap nanti masa aku kawen, leh mainkan lagu ni, dan nyanyikan untuk bini aku, dan dier duk sebelah, mesti sweet masa tu kan? :)



XPDC pada saat awal kegemilangannya



XPDC

Titian Perjalanan

Siulan kedamaian
Nanti kepulangan
Saat di tunggu hampir lumpuh
Tenang ku rindukan
Bayangan semalam

Sedetik kita bertemu
Dalam impianku
Tak pernah luput gambaranmu
Bina cinta satu
Ke mari sayangku

Perjalanan dititian
Masa kita perlukan
Perjalanan masa kita

Seminit kita berlagu
Ada lagi waktu
Dalam ingatan tulus insan
Kita mahkluk Tuhan

( korus )
Perjalanan dititian
Masa kita perlukan
Perjalanan masa kita

Zaman berzaman teguh ikatan
Sempurna insan
Itu harapan padamu
Ku harapkan

Zaman berzaman tinggal harapan
Sempurna kasih
Kita dendangkan berlagu
Aku dendangkan
Kita dijadikan





P/S :

sayang,
zaman berzaman, teguh ikatan, sempurna insan, itu harapan padamu aku, harapkan........


:)

No comments:

Post a Comment